Voorwaarden en informatie HKliving (Nederland)


ALGEMENE INFORMATIE

HKliving dealer worden
Ga naar www.hkliving.nl klik op ‘dealer login’. Vul het formulier ‘informatie aanvragen’ in en verstuur deze. Uw aanvraag zal binnen 2 dagen worden behandeld. Via een e-mail ontvangt u vervolgens een reactie. Is de aanvraag positief dan ontvangt u alle info betreffende het dealerschap en informatie over het aanmaken van een eerste order.

HKliving voor styling en andere concepten
Onze sterke punten zijn niet alleen meubelen en textiel, maar ook de kleinere accessoires die een groot verschil in de uitstraling van een hotel, een kantoor, een restaurant of café kunnen maken. Bel ons of stuur een e-mail naar info@hkliving.nl als u meer wilt weten over de mogelijkheden en voorwaarden. Onze collectie biedt een breed scala aan producten die u kunt gebruiken in de styling van uw specifieke concept.

Collectie
HKliving publiceert ieder jaar in augustus een nieuwe catalogus. In januari wordt vervolgens de zogenaamde ‘Additions’ collectie gepresenteerd, een catalogus met een kleinere reeks van nieuwe producten. De gehele collectie bestaat uit ongeveer 700 items, welke meestal minimaal een jaar in collectie blijven, maar zeker ook langer. Een aantal basics en HKliving classics zijn zelfs al jaren in de collectie!

Handmade
Als gevolg van het handgemaakte en natuurlijke karakter van veel van onze producten, zullen geen twee artikelen identiek zijn. Dit zien wij niet als imperfectie, maar dit draagt bij aan de schoonheid en charme van onze producten.

Showroom
De producten van HKliving zijn te bekijken in onze showroom in Dronten. Neem contact op met de klantenservice via +31 (0)321 382 631 of info@hkliving.nl om een afspraak voor een showroombezoek te maken. Wij ontvangen u graag!

Tradeshows
Twee keer per jaar (januari en september) presenteren wij onze collectie op de Maison et Objet tradefair in Parijs. Daarnaast wordt HKliving ook op andere tradeshows gepresenteerd door onze agenten. Stuur ons een e-mail voor meer info.

Klantenservice
Voor vragen en/of opmerkingen over een van onze producten of een nieuwe/lopende bestelling kunt u contact opnemen met uw contactpersoon bij HKliving. Voor algemene vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice via +31 (0)321 382 631 of info@hkliving.nl.


Social Media
HKliving is een community! Wij werken samen met producenten, ambachtsmensen, agenten en distributeurs over de hele wereld. Wij houden daarnaast graag contact met onze fans! Wilt u up-to-date blijven over onze ontwikkelingen? Volg ons dan via de volgende social media kanalen:
 

Instagram: @hkliving
Facebook: www.facebook.com/HKlivingnl
Pinterest: pinterest.com/hkliving


CONDITIES


Voorwaarden om HKliving dealer te worden:

  • U heeft een fysiek verkooppunt dat minimaal 4 dagen/32 u per week geopend is.

  • Er is in de nabije omgeving nog geen ander actief verkooppunt. Wij bieden onze klanten geen exclusiviteit, maar doen ons uiterste best om bestaande actieve verkooppunten op de meest gunstige manier voor alle partijen te combineren. Zo wordt er onder andere gekeken naar geografische ligging en doelgroep.

  • Wanneer u beschikt over meerdere vestigingen, zal per vestiging gekeken worden of een dealerschap haalbaar is.

  • Online verkoop is eventueel alleen na goedkeuring mogelijk. We hebben al een groot aantal online dealers. We zullen op uw verzoek uw webshop beoordelen en kijken of er mogelijkheden voor online verkoop zijn.
  • Online verkoop via derden is niet toegestaan.

 

Minimumorder

Voor de eerste bestelling bedraagt de minimale orderwaarde €750,-. Voor nabestellingen houden wij geen minimaal orderbedrag aan. Uitzondering hierop zijn project klanten: minimale orderwaarde per order is €750,-. De prijzen hierboven genoemd zijn exclusief BTW.

N.B. Voor alle prijzen genoemd in dit document geldt: prijzen zijn excl. BTW.


Aanbevolen verkoopadviesprijzen
We adviseren onze dealers met nadruk om de verkoopadviesprijzen te volgen zoals vermeldt op onze website (na inloggen) en prijslijsten. Dit om ons merk te beschermen.


Verzendkosten NL
Franco 
- orders vanaf €750,- hiervoor brengen wij geen verzendkosten in rekening.
Pallet verzending – order tot €750,-: €25,- per order.
Pakket tot max. 30 kg én max. 60 x 50 cm: €10,- per pakket.

Houd er rekening mee dat er voor verzending naar een eiland of het leveren van grote meubelen extra verzendkosten gerekend worden.
 

Pallet zendingen onder de €250,- kunnen niet worden verzonden. Deze kunnen desgewenst worden afgehaald.
 

Bovenstaande geldt voor stock- en backorders. Prijzen genoemd zijn exclusief BTW.
 

Voor de eerste bestelling geldt dat deze betaald moet zijn voor verzending. U ontvangt een Pro Forma factuur en zodra deze is betaald worden de artikelen verzonden, tenzij anders is overeengekomen. Voor volgende bestellingen geldt: zodra een bestelling is verstuurd, zullen wij de geleverde items factureren.



Betalingstermijn
Wij hanteren een betalingstermijn van 30 dagen. Gelieve het factuurnummer en uw klantnummer in de omschrijving te vermelden.

Levering
Wij streven ernaar om 80% van de bestellingen binnen 3-5 werkdagen (met uitzondering van grotere meubels) te leveren. De meeste leveringen vereisen een handtekening voor ontvangst, dus zorg ervoor dat er op het doorgegeven leveringsadres iemand aanwezig is om te tekenen voor ontvangst. De transporteur levert uw order af op de begane grond.

Voorraad
Als gevolg van het handgemaakte karakter en de samenwerking met vaak kleine en veel verschillende producenten kan dit soms betekenen dat items tijdelijk niet op voorraad zijn. Wij onderschrijven de principes van eerlijke handel in reële omstandigheden en in realistische tijdlijnen. Als een product niet op voorraad is, zullen wij u dit laten weten en geven wij een verwachte voorraaddatum aan. Onze excuses voor het eventuele ongemak dat dit kan veroorzaken.


BESTELINFORMATIE

Inloggen
Na het plaatsen van de eerste order (per e-mail) ontvangt u van ons inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) en kunt u inloggen op www.hkliving.nl. Via ons online B2B ordersysteem kunt u uw bestelling plaatsen en product- en voorraadinformatie verkrijgen. Via ‘Mijn HKliving’ kunt u uw persoonlijke gegevens inzien en wijzigen en uw orderhistorie en facturen bekijken. Tevens kunt u via de ‘Pressroom’ product- en sfeerafbeeldingen downloaden.

Ondervindt u problemen met inloggen, neem dan contact op met onze klantenservice via +31 (0)321 382 631 of info@hkliving.nl.

Minimum bestelhoeveelheid (MOQ)
Alle producten zijn beschikbaar in de minimum hoeveelheden zoals vermeldt op onze prijslijst en/of in het online ordersysteem.

Facturering
Wanneer een order is verzonden, zullen wij de verzonden items factureren. Het moment waarop u de factuur ontvangt (per e-mail) betekent dat de order is verzonden. Let op: het kan dan nog 1-3 werkdagen duren voordat de order bij u wordt afgeleverd.

Backorders
De niet-geleverde items worden op een backorder geplaatst. Wanneer een backorder weer op voorraad is, en de orderwaarde van de voorradige items hoger is dan €250,-, dan kan deze order door ons, zonder tussentijds contact, verzonden worden. Zie ook hierboven ‘Verzendkosten NL’.

Wilt u hoeveelheden wijzigen of artikelen toevoegen aan uw bestelling, bijvoorbeeld om te kunnen profiteren van een franco verzending, neem dan contact op met onze order administratie via +31 (0) 321 382 631 of orders.benelux@hkliving.nl. Indien u uw bestelling wenst te annuleren, laat het ons tijdig weten (zie art. 20.6 van onze Algemene Voorwaarden).

Retouren
Eventuele verkeerd geleverde goederen kunnen uiterlijk tot maximaal 8 dagen na levering worden gemeld. Dat kan alleen als ze in de originele en ongeopende verpakking zitten. Maak alstublieft geen notities op de verpakking. Retouren dienen altijd voor verzending aangemeld en gefiatteerd te worden via service@hkliving.nl.

Schade en onvolledige bestellingen
Voorafgaand aan de verzending zal uw bestelling zorgvuldig gecontroleerd worden. Blijkt er toch een probleem te zijn, neem dan binnen 5 werkdagen contact met ons op via service@hkliving.nl. Om een klacht goed te kunnen beoordelen vragen wij u om foto’s te maken van het product en deze per e-mail naar ons te sturen. Samen kunnen we dan zorgen voor een passende oplossing.

Contact

HKliving B.V.
 

Telefoonnummer: +31 (0)321 382 631
 

E-mailadres: info@hkliving.nl
 

Website: www.hkliving.nl
 

Adres showroom/kantoor/magazijn: De Dieze 2, 8253 PS Dronten, Nederland
 

KvK-nummer: 53793560
 

BTW-nummer: NL851020471B01
 

IBAN: NL86INGB0006798948
 

BIC: INGBNL2A



Orders

+31 (0) 321 382 631

orders.benelux@hkliving.nl

Algemene voorwaarden | © HKliving | powered & designed by VWA

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
? Meer informatie over cookies Akkoord